Menu

Stránky pro všechny zájemce o bezpečný internet

A+ A A-

Newsletter 3/2014 (9)

Vážení čtenáři,

jedním z problémů, se kterým se potýkáme v současné době, je nezaměstnanost, a to především mezi mladými lidmi a absolventy vysokých škol. Přestože jsou dnešní možnosti z hlediska nabídky nástrojů, které by měly výběr a nalezení nového pracovního místa pro uplatnění absolventů škol poměrně bohaté, ne vždy vedou k efektivnímu řešení nastalé situace a nejsou potenciálními zájemci o pracovní pozice dostatečně využívány. Dalším aspektem komplikovaného shánění nových míst je kromě jejich nedostatku také splnění požadavků zaměstnavatelů, které často nebývají skromné především v oblastech práce s nejmodernější technikou a cizích jazyků. A právě na oblast schopností práce s digitální technikou a její podporu a zlepšení, je zaměřeno téma letošní mezinárodní kampaně Get Online Week, kterou Národní centrum bezpečnějšího internetu podporuje.

Kampaň si vzala za cíl testování digitálních dovedností a diskuzi o jejich využití při hledání pracovních míst a zlepšování kreditu uchazečů vzhledem k těmto znalostem. Její snahou je zvýšit povědomí o digitálních znalostech a řešit několik klíčových oblastí, které by mohly přispět k lepšímu naplnění požadavků na zaměstnanost. V rámci kampaně si zájemci mohou otestovat své vlastní schopnosti a znalosti v oblasti práce s digitálními technologiemi a případně si je podle požadavků i doplnit. K dispozici je interaktivní online nástroj, který je lokalizován i do českého jazyka.
Přejeme vám, abyste situaci hledání nového zaměstnání nemuseli řešit, a pokud jste už před nutnost nalezení nového místa postaveni, tak ať změna dopadne podle vašich představ a k vaší plné spokojenosti.

Národní centrum bezpečnějšího internetu
Saferinternet.cz

Aktuálně: Kampaň Get Online Week 2014 – nenechte si ujít soutěž o multimediální tablet

Get Online Week 2014 je kampaň evropských telecenter na podporu zaměstnanosti s využitím počítačových a online (ICT) dovedností. Komunitní kampaň bude probíhat po celé Evropě, v 30 evropských zemích, a zaměří se na testování digitálních dovedností a diskuze o jejich využití při hledání pracovních míst a zlepšování pracovních pozicí. Kampaň bude probíhat především v knihovnách, nevládních organizacích a vzdělávacích centrech. V rámci kampaně je k dispozici i výukový nástroj Skillage, prostřednictvím kterého si můžete otestovat a doplnit svoje dovednosti v oblasti využívání nejmodernějších online zařízení.

Kampaň podporuje i Národní centrum bezpečnějšího internetu a pro její podporu organizuje soutěž o multimediální tablet. Připojte se k aktivitám kampaně, kromě tabletu máte šanci vyhrát i některou z dalších hodnotných cen.

Podmínky a pravidla soutěže najdete zde, více informací o kampani Get Online Week je na stránkách zde.

Číst dál...

Z domova: Soutěž v rámci aktivit Dne bezpečnějšího internetu 2014 – last minute

Národní centrum bezpečnějšího internetu pořádá v rámci aktivit letošního Dne bezpečnějšího internetu soutěž. Ta je určena především vzdělávacím institucím, školám, knihovnám, informačním centrům a dalším organizacím, které pracují s cílovou skupinou dětí a mládeže. V soutěži můžete vyhrát herní konzoli XBox, ale nejen to. Kromě XBoxu je pro vás připravena celá řada dalších zajímavých a praktických cen.

Soutěž stále běží a její uzávěrka je 31. března 2014. Nepromarněte příležitost se do soutěže přihlásit a dejte nám vědět o některé z vašich aktivit, které jste v rámci Dne bezpečnějšího internetu 2014 organizovali. Ceny pro vás máme připraveny.

Více informací o soutěži najdete zde.

Číst dál...

Z domova: Nová brožura pro teenagery: Web We Want – Web podle nás

Ve spolupráci se sítí osvětových center INSAFE a s podporou společností UPC a Google připravila organizace European schoolnet novou publikaci s názvem „Web We Want – Web podle nás“. Jde o volné pokračování sešitu „Hrajte si a učte se: být online“, který byl určen především pro předškoláky a mladé začínající uživatele internetu. „Web We Want – Web podle“ nás je připraven pro cílovou skupinu náctiletých. Interaktivní a zábavnou formou přibližuje základní pravidla bezpečného užívání online a digitálních technologií tak, aby se mladí při jejich používání především v oblasti sociálních sítí zbytečně a sami nevystavovali potenciálním problémům a minimalizovali rizika, která by jim tak mohla vzniknout.

Brožura je k dispozici ke stažení v elektronické formě zde.

Číst dál...

Praxe: Jak smazat svůj profil na Facebooku?

Přestože sociální síť Facebook a každodenní přítomnost mnohých z nás v jejím prostředí je současnou realitou, čas od času nastane případ, kdy bychom svůj profil raději smazali. A může to být nejen z důvodu jeho zneužití, anebo útoků ze strany jiných uživatelů, ale stačí ve chvilce nerozvážnosti anebo v bujaré náladě umístit do jeho prostředí ne příliš lichotivé fotky a potenciální problém je na světě. Ovšem ouha. Ve snaze o smazání profilu najednou zjistíme, že celý proces není tak jednoduchý, jak jsme si doposud mysleli, a zdaleka nestačí jen stisknout tlačítko <Delete>.

Přinášíme podrobný návod, který metodou krok za krokem popisuje celý proces smazání profilu na sociální sítí Facebook a zároveň i upozorňuje na všechna úskalí, které to s sebou nese.

Návod najdete zde.

Číst dál...

Z domova: Bankovní klienti si nemění hesla a neumí zabezpečit chytrý telefon. Desatero bezpečné práce s elektronickým bankovnictvím pomůže

Podle aktuálního průzkumu České bankovní asociace (ČBA) mají čeští klienti z hlediska bezpečného využívání bankovních služeb zdaleka největší nedostatky v používání hesel. I přes doporučení odborníků svá hesla vůbec nemění či mění pouze výjimečně 60 % z nich. Další významné riziko představují chytré telefony. V jejich zabezpečení se neorientuje více než polovina uživatelů. Obezřetní jsou klienti naopak při otevírání příloh e-mailů od neznámých odesílatelů – podle průzkumu by je nikdy neotevřely dvě třetiny uživatelů. K obsluze e-bankingu preferují Češi přístup ze svého osobního počítače před využitím cizího zařízení. Dostatečnou pozornost klienti také věnují kontrole bankovních výpisů.

Podívejte se na základní desatero práce s elektronickým bankovnictvím i s využitím chytrých telefonů a tabletů.

Více informací zde.

Číst dál...

Ze světa: Sociální síť pro teenagery Ask.fm zahajuje provoz bezpečnostního centra

Často diskutovaná, nicméně stále populárnější sociální síť Ask.fm, založená na kladení a zodpovídání otázek mezi uživateli, zahájila provoz vlastního online bezpečnostního centra, které poskytuje rady a návody pro uživatele a jejich rodiče a pomáhá jim rozvinout bezpečné návyky na internetu. S více než devadesáti miliony registrovanými uživateli ve 150 různých státech světa dochází na této sociální síti k položení a zodpovězení přes 35 milionů otázek denně. S rostoucí popularitou ovšem dochází také častěji ke zneužívání nabízených služeb a Ask.fm se vzhledem k povaze svého fungování stalo ideálním prostředím pro rozvíjení kyberšikany, která nejednou skončila fatálně.  Ask.fm proto dle slov svých představitelů přistupuje k analýze chování uživatelů a k zajišťování jejich bezpečnosti právě spuštěním provozu online bezpečnostního centra.

Více informací zde.

Číst dál...

Horká linka: Zvýšené aktivity v prostředí sociálních sítí

Během února Horká linka v rámci Dne bezpečnějšího internetu zintenzivnila své aktivity na sociálních sítích, především pak na Facebooku. V jeho prostředí probíhala informační kampaň, která tento významný den připomínala. Během necelého měsíce se ke stránce připojilo 775 nových uživatelů (přes tlačítko Like). V současnosti má profil Horké linky 3756 přátel, kteří jsou informováni o aktivitách a novinkách ze světa (ne)bezpečného internetu. Vedle tohoto profilu na Facebooku je možné sledovat Twitter Horké linky.

Číst dál...

Horká linka: Hlášení v souvislosti s Facebookem

Čísla posledních měsíců ukazují velký nárůst hlášení ohledně Facebooku. Problémy uživatelů se dají rozdělit na dvě skupiny. První skupinou jsou situace, kdy je uživatel terčem kyberšikany (např. nahraná fotka bez jeho souhlasu, falešný profil, nevhodný komentář apod.) a potřebuje daný obsah co nejrychleji smazat. Takovéto případy Horká linka analyzuje a snaží se uživateli poradit, prostřednictvím kterého formuláře událost na Facebook oznámit, případně oznámíme událost sami přímo Facebooku (u nejzávažnějších případů).

Druhou skupinu tvoří dotazy technického rázu (např. ztráta přístupu na účet, spory o administraci stránky apod.). Tyto situace jsou sice nepříjemné, ale většinou u nich nebylo porušeno žádné pravidlo používání Faceboooku, tudíž se těmito hlášeními Facebook nemůže prioritně zabývat. Na tyto situace má Facebook připravenou celou škálu formulářů, pomocí kterých můžou uživatelé tyto technické problémy řešit. Seznam formulářů a dalších informací o Facebooku naleznete na stránkách Horké linky  v sekci Facebook.

Číst dál...
Přihlásit se k odběru tohoto kanálu RSS
Safer internet Bezpečně online OnlineHotline OnlineHelpline
Horká linka Policie ČR
Když narazíte na ilegální obsah na internetu – nahlaste ho kliknutím na tlačítko
HLÁSÍM NEZÁKONNÝ OBSAH
OnlineHotline
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd